Co nas czeka tym razem w ramach układu modułowego makiety?
Długość 86 m. Makieta będzie składała się z 6 stacji: Kitajce, Głuszyca, Żukowo Zachodnie, Wrocław Brochów, pętli i odcinków szlakowych. Na odcinku Głuszyca – Żukowo Zachodnie znajdzie się odcinek szlaku jednotorowego charakterystyczny dla linii kolei górskiej, Gór Sowich, Stołowych, Wałbrzyskich. Krajobrazy przedstawione na makiecie to dolnośląskie klimaty uchwycone w okresie letnim z przełomu epok modelarskich IV i V, czyli z okresu lat 80. i 90.Na makiecie zostanie przedstawiony tabor zarządów kolejowych środkowej i zachodniej Europy. Lokomotywy trakcji parowej, spalinowej i elektrycznej z okresu od lat 60. po współczesności.
O Klubie Sympatyków Kolei we Wrocławiu
Jako nieformalna grupa Klub Sympatyków Kolei działa od 1989 roku, kiedy rozpoczął dokumentację fotograficzną kolei w Polsce oraz stanowczą walkę z zakazem fotografowania na PKP.
W 1991 r. powstał Komitet Założycielski Klubu Sympatyków Kolei, który złożył wniosek o rejestrację. Po czym 16 maja 1991 r. Klub Sympatyków Kolei został zarejestrowany przez Sekcję Rejestrową Sądu Wojewódzkiego we Wrocławiu i decyzją nr 13/91 wpisany do rejestru organizacji i stowarzyszeń.
Od 1992 Klub współpracował z PKP w tworzeniu kolekcji zabytkowego taboru kolejowego gromadzonego w skansenie w Jaworzynie Śląskiej (np. dzięki staraniom Klubu w latach 1994-1997 do Jaworzyny Śląskiej sprowadzono parowozy Pt31-49, Ty45-20, Ty43-23, Ty5-16, a także elektrowozy ET22-121 (ex. EP23-001), ET21-100 oraz wiele wagonów).
W 1999 roku Klub otrzymał pierwszą własną jednostkę taboru. Jest nim wagon węglarka typu 29W, który został przekazany przez Elektrownię Turów.
W latach 2001 – 2004 Klub interweniował w sprawie niszczejącego skansenu kolejowego w Jaworzynie Śląskiej, czego konsekwencją były przemiany własnościowe majątku skansenu. Niestety w wyniku podjętych przez Gminę Jaworzyna Śląska decyzji oraz z przyczyn leżących po stronie nowego właściciela dalsza współpraca Klubu nie mogła być kontynuowana.
W 2004 roku kolekcja klubowych pojazdów szynowych zwiększyła się o kolejne wagony, głównie dzięki PKP CARGO S.A. W dniu 26 stycznia 2006 Klub zarejestrował w KRS nowy statut i otrzymał status organizacji pożytku publicznego.
W 2009 roku Klub przystąpił do organizacji muzeum o regulaminie uzgodnionym z Ministrem Kultury i Dziedzictwa Narodowego; do dziś nierozwiązanym problemem jest możliwość jego godnej lokalizacji na obszarze Wrocławskiego Węzła Kolejowego.
Jesteśmy stowarzyszeniem, które obecnie posiada najwięcej czynnych eksponatów zabytkowego taboru kolejowego w Polsce. Przez 30 lat działalności udało nam się zgromadzić ponad 100 jednostek taborowych – wagonów oraz lokomotyw wyprodukowanych głównie przez wrocławski Linke Hofmann Werke, PaFaWag oraz ZNTK Wrocław. Siłami naszych wolontariuszy i środkami finansowymi stowarzyszenia ponad 30 z nich udało się już przywrócić do pełnej sprawności technicznej. Służą one do organizacji pociągów specjalnych na terenie Dolnego Śląska, można je również spotkać w produkcjach filmowych.